پایگاه خبری هم صدا

خبرهای جدید ایران و جهان

پایگاه خبری هم صدا

خبرهای جدید ایران و جهان

چطور پرینت بگیرم؟

چگونه چاپ کنیم؟ چاپ دو رو، افقی و A5

بدون شک برای همه شما پیش آمده است که با چاپگر لیزری یا چاپگر جوهرافشان نیاز به چاپ فایل های متنی یا تصاویر داشته باشید. اما شما نمی دانید چگونه چاپ کنید. برنامه های موجود برای باز کردن هر فایل و سند بسته به نوع آن متفاوت است. در این مقاله از آوای فرهنگ آریا شما را با متداول ترین روش های چاپ آشنا می کنیم تا بتوانید به راحتی اکثر فایل ها، تصاویر و اسناد مورد نیاز خود را به دلخواه با چاپگر خود چاپ کنید. پس تا آخر صبر کنید.

چگونه از Word چاپ کنیم؟

برای چاپ در Word ابتدا باید به منوی File رفته و روی گزینه Print کلیک کنید. برای مشاهده هر صفحه، فلش های جلو و عقب را در پایین صفحه انتخاب کنید. اگر متن شما کوچک است و خواندن آن دشوار است، می توانید آن را با استفاده از نوار پایین صفحه بزرگ کنید. در نهایت تعداد کپی ها و سایر تنظیمات مورد نظر خود را تنظیم کرده و دکمه Print را انتخاب کنید.

چگونه از اکسل پرینت بگیریم؟

برای چاپ در اکسل ابتدا سلول هایی را که می خواهید چاپ کنید با گزینه Set Print Area انتخاب کنید و از منوی File روی گزینه Print کلیک کنید یا CTRL + P را فشار دهید. توصیه می شود از پیش نمایش چاپ در اکسل استفاده کنید تا دقیقا ببینید چه چیزی و چگونه چاپ خواهید کرد

اکسل را در یک صفحه چاپ کنید، کل صفحه را در اکسل چاپ کنید و حاشیه سفید را بردارید

اگر تجربه چاپ در اکسل را دارید حتما با مشکل چاپ چند صفحه به جای یک صفحه مواجه شده اید. گاهی اوقات یک صفحه جدید فقط چند خط چاپ می کند و این منجر به هدر رفتن کاغذ می شود.

برای حل این مشکل به منوی View رفته و از قسمت Workbook View گزینه "Page Layout" را انتخاب کنید. این روش نمایش داده ها را تغییر می دهد و یک مقیاس در بالا و سمت چپ کاربرگ مشاهده می کنید. در این قسمت می توانید عرض ستون را کاهش دهید تا داده های شما در یک صفحه قرار گیرد. برای انجام این کار، به عنوان ستونی که می خواهید اندازه آن را کاهش دهید اشاره کنید، سپس کلیک کنید و بکشید. هنگامی که تمام اطلاعات را در یک صفحه دارید، می توانید آن را چاپ کنید.

برای چاپ کل صفحه، نیازی به تغییر چیزی ندارید. فقط File > Print > Print را انتخاب کنید. اگر چندین سلول را انتخاب کرده اید اما می خواهید کل صفحه را چاپ کنید، قبل از ضربه زدن روی دکمه چاپ به حالت تمام صفحه بروید.

برای تغییر حاشیه های برگه، ابتدا باید تب Page Layout را در نوار منوی اکسل پیدا کنید. در این منو در قسمت Page Setup در گروه Options روی نماد Margins کلیک کنید. شما می توانید فاصله را به چند روش تنظیم کنید.

ابتدا می توانید یکی از قالب های حاشیه اکسل از پیش ساخته شده را انتخاب کنید. این گزینه ها محدود، رایج و گسترده هستند. برای کاهش فضای سفید در حاشیه ها با یکی از این تنظیمات، باید آن را تغییر دهید تا حاشیه های کاربرگ فعلی را باریک کنید.

حاشیه های این صفحه را به Narrow تغییر دهید تا ببینید آیا آن را دوست دارید یا خیر. به پیش نمایش چاپ بروید تا ببینید فایل شما چگونه خواهد بود. اگر حاشیه های صفحه فعلی را به Small تغییر داده اید و به اندازه کافی کاهش داده اید، باید از گزینه Custom Margins استفاده کنید.

چاپ از یک صفحه وب (Google Chrome و Firefox)

اگر می خواهید از یک صفحه وب و مرورگر گوگل کروم چاپ کنید، ابتدا باید این مرورگر را باز کنید و به صفحه وب مورد نظر بروید. اگر نمی خواهید بخشی از صفحه را چاپ کنید، می توانید بخشی از آن را در صفحه وب پنهان کنید. به عنوان مثال، اگر صفحه ای حاوی کادر محاوره ای است، باید آن را مخفی یا کوچک کنید تا چاپ نشود.

پس از این مراحل، Ctrl + P را در ویندوز یا Command-P را در صفحه کلید خود (Mac) فشار دهید. همچنین می‌توانید روی منوی 3 نقطه در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و گزینه‌ها را انتخاب کنید تا کادر محاوره‌ای چاپ باز شود. بودن

در این مرحله صفحه تنظیمات چاپ صفحه باز می شود و می توانید پیش نمایشی از صفحه مورد نظر را در سمت چپ مشاهده کنید. در نهایت، Destinations را باز کنید و روی See More کلیک کنید تا چاپگری را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. در صورت نیاز می توانید صفحه چاپ خود را سفارشی کنید. برای این منظور روی گزینه چاپ کلیک کنید تا صفحات چاپ شوند.

اگر از فایرفاکس استفاده می کنید و نمی دانید چگونه چاپ کنید، ابتدا باید به صفحه ای که می خواهید چاپ کنید بروید. سپس Ctrl+P (ویندوز) یا Command-P (Mac) را فشار دهید تا صفحه چاپ باز شود.

از صفحه وب فایرفاکس چاپ کنید

در قسمت Select Printer چاپگر مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر نمی توانید چاپگر خود را در این لیست پیدا کنید، باید روی دکمه Find Printer کلیک کنید تا آن را پیدا کنید و آن را به لیست چاپگرها اضافه کنید. سپس محدوده صفحاتی را که می خواهید چاپ کنید در قسمت Page Ranger انتخاب کنید. همچنین می توانید تعداد کپی ها را در قسمت Number of Copies مشخص کنید. در نهایت روی دکمه Print کلیک کنید تا چاپ صفحات مورد نظر شما شروع شود.

تصویر را چاپ کنید

برای چاپ عکس با چاپگر رنگی باید گزینه چاپ را انتخاب کنید. در تب General، چاپگری را که استفاده می‌کنید و تعداد کپی‌هایی را که می‌خواهید چاپ کنید، مشخص کنید. اگر می خواهید موقعیت و اندازه تصویر را تنظیم کنید، باید به تب تنظیمات تصویر بروید. با کشیدن پیش نمایش می توانید موقعیت تصویر را روی صفحه تنظیم کنید.

اگر قصد استفاده از کاغذ عکس با کیفیت بالا را دارید، به قسمت Page Setup رفته و نوع کاغذ مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین باید به تب Image Quality رفته و تنظیمات با کیفیت بالا را انتخاب کنید تا عکس با بهترین کیفیت ممکن را دریافت کنید. در نهایت بر روی گزینه Print کلیک کنید.

توجه داشته باشید که برخی از گزینه های ذکر شده در بالا ممکن است در برخی از مدل های چاپگر نمایش داده نشوند. این به این دلیل است که درایورهای چاپگر آنها به شما اجازه نمی دهند تنظیمات خاصی را تغییر دهید. برای مثال، اگر برگه «کیفیت تصویر» را نمی‌بینید، درایورهای چاپگری که استفاده می‌کنید از این تنظیمات پشتیبانی نمی‌کنند.

چاپ ذخیره PDF (PDF)

در هر برنامه ای که قابلیت چاپ و باز کردن آن را دارد فایل مورد نظر را انتخاب کنید. در این مرحله منوی File و سپس Print را انتخاب کنید. در کادر محاوره ای چاپ، Adobe PDF را از لیست چاپگرهای موجود انتخاب کنید. برای استفاده از چاپگر PDF Acrobat روی Print کلیک کنید. در نهایت روی OK کلیک کنید و یک نام جدید برای فایل انتخاب کنید. آن را در انتهای مسیر قرار دهید.

چگونه به صورت افقی چاپ کنیم؟

چاپگر می تواند به صورت عمودی و افقی چاپ کند. برای تغییر فرمت، قبل از چاپ سند، باید به قسمت File رفته و دکمه Properties را در کنار نام چاپگر انتخاب کنید. نام برگه ای که چاپگر دلخواه خود را در آن تنظیم کرده اید ممکن است بسته به نوع چاپگری که نصب کرده اید متفاوت باشد. اما معمولاً به آن راه اندازی یا تنظیم صفحه می گویند. در این مرحله باید بخشی به نام Vision وجود داشته باشد. برای تغییر حالت به افقی، روی دکمه رادیویی Landscape کلیک کنید.

چگونه می توانم یک چاپ تکراری دریافت کنم؟ پشت و جلو یا حتی در چاپ های عجیب و غریب

به چاپ دو طرف کاغذ، چاپ دورو می گویند. برخی از چاپگرها این قابلیت را دارند که به صورت خودکار در هر دو طرف یک ورق کاغذ چاپ شوند (چاپ دو طرفه خودکار). چاپگرهای دیگر دستورالعمل هایی را ارائه می دهند تا بتوانید به صورت دستی صفحات را دوباره برای چاپ سمت دیگر وارد کنید (چاپ دورو). ابتدا دفترچه راهنمای چاپگر یا سازنده خود را بررسی کنید تا ببینید آیا چاپگر شما می تواند روی هر دو طرف کاغذ چاپ کند (چاپ دو طرفه).

برای چاپ دو طرفه خودکار ابتدا باید روی File و سپس Print کلیک کنید. اگر چاپ از هر دو طرف در تنظیمات علامت زده شده باشد، چاپگر شما دارای چاپ دو طرفه خودکار است. با استفاده از این گزینه فایل شما به صورت خودکار در دو طرف کاغذ چاپ می شود و نیازی به انجام کار اضافی ندارید.

چاپ دوبل

اگر چاپگر نمی تواند به طور خودکار چاپ کند، باید این کار را به صورت دستی انجام دهید. شما می توانید در دو طرف این خط چاپ کنید.

ابتدا بر روی منوی “File” کلیک کرده و گزینه “Print” را انتخاب کنید. در قسمت تنظیمات، روی Print all pages کلیک کنید. روی Print Individual Pages Only نزدیک پایین کادر کلیک کنید، سپس روی دکمه Print در بالا کلیک کنید. پس از چاپ هر یک از صفحات، پشت صفحه را برگردانید و در قسمت تنظیمات روی Print All Pages کلیک کنید. روی «Print even pages only» در پایین کادر کلیک کنید و در نهایت روی گزینه «Print» کلیک کنید.

چگونه می توانم A5 چاپ کنم؟

برای این منظور فایلی را که می خواهید به سایز A5 یا فرمت دیگری تبدیل کنید باز کرده و بر روی انتخاب فایل کلیک کنید. سپس اندازه چاپ و کاغذ خود را انتخاب کنید. در این بخش، قالب انتخابی باید متناسب با نیاز شما باشد.

چاپ A5

برای چاپ یک فایل با اندازه حرف روی کاغذ A5، Letter و A5 را انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل، در نهایت روی گزینه Publish کلیک کنید تا سند شما چاپ شود.

چگونه می توانم چاپ را لغو کنم؟

برای لغو چاپ، روی نماد چاپگر در نوار وظیفه ویندوز (Task Manager) و در قسمت پایین سمت راست صفحه کلیک راست کنید. اگر نمی توانید نماد چاپگر را ببینید، باید روی فلش در نوار وظیفه کلیک کنید تا نمادهای پنهان نشان داده شود. اگر نماد چاپگر همچنان ظاهر نشد، به این معنی است که کار چاپ قبلاً به چاپگر مورد نظر ارسال شده است و برای لغو و توقف فرآیند چاپ در ویندوز بسیار دیر شده است. بنابراین می توانید به راحتی فرآیند چاپ را بر روی چاپگر متوقف کنید. برای انجام این کار، باید چاپگر را خاموش کنید، سپس چاپ را در کامپیوتر متوقف کنید و در نهایت کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

مقاله کامل: چطور پرینت بگیرم؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد