پایگاه خبری هم صدا

خبرهای جدید ایران و جهان

پایگاه خبری هم صدا

خبرهای جدید ایران و جهان

چرا نباید سرور های ارزان را برای وب سایت خریداری کرد؟


در دنیای امروز، اینترنت محور و مرکز بسیاری از کسب و کار ها است چرا که سود آوری از طریق پدیده های نو ظهور دنیای دیجیتال بسیار آسان است. لذا وب سایت و اپلیکیشن  ارزش مادی و معنوی زیادی دارد و عضوی از گرانبها ترین دارایی های هر فرد حقیقی یا حقوقی است. برای راه اندازی وب سایت و وارد شدن به دنیای کسب و کار اینترنتی، شما باید مراحل مختلفی را طی کنید. یکی از مهم ترین تصمیم های ابتدایی که باید بگیرید انتخاب یک سرور مناسب است. هنگام انتخاب سرور، شما با گزینه های زیادی مواجه هستید و عوامل متعددی وجود دارد که باید مورد توجه قرار دهید که یکی از این عوامل قیمت سرور است. احتمالا شما هم با عباراتی مانند خرید سرور مجازی ارزان و با کیفیت مواجه شده اید؛ اما توجه نمائید که قیمت سرور باید جزو آخرین فاکتور های شما برای خرید سرور باشد. اما ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چرا نباید سرور های ارزان را برای وب سایت خریداری کرد؟ ما در ایم مقاله به این سوال پاسخ بدهیم.

هر چه قدر پول بدی همان قدر هم آش می خوری

حتما شما هم بارها این ضرب المثل عامیانه را شنیده اید که " هر چه پول بدی همانقدر هم آش می خوری" این یک مثال واقعی است. کیفیت محصولی که دریافت می کنید با خدماتی که ارائه می دهید ارتباط مستقیم دارد. به عبارت دیگر هر چه سرور شما قدرتمندتر باشد می توانید خدمات بیشتری ارائه دهید و در نتیجه در آمد بیشتری کسب کنید و کسب و کار خود را ارتقا دهید. نتیجه ی ضرب المثل این است که هر چه سیستم مناسب تری برای وب سایت خود انتخاب کنید درآمد شما نیز بیشتر می شود. در واقع هر چه هزینه ی بیشتری بدهید پول بیشتری هم به دست خواهید آورد. بنابراین فارغ از قیمت ، مناسب ترین سرور را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

 

اما اگر بخواهیم به سوال چرا نباید سرور های ارزان را برای وب سایت خریداری کرد؟ دقیق تر و علمی تر پاسخ بدهیم کار به این شکل خواهد بود که سرور قدرتمند در دو حوزه خدمات بهتری ارائه می دهد: 1. تامین امنیت داده های سرور مجازی آسان تر است. 2. سرور قدرمند امکان دسترسی مخاطب و  دریافت سرویس را تسهیل می نماید.

امروزه کارفرماها تمایلی برای خرید سرور اختصاصی ندارند چرا که هزینه بیشتری نسبت به سرور اشتراکی دارد و کارفرما بیان می دارد که چرا وقتی می توانم چیزی را رایگان و ارزان به دست بیاورم هزینه ی زیادی را بابت سخت افزار بپردازم؟ شاید این دیدگاه در جاهای دیگر مناسب باشد اما در این جا یک ربسک بزرگ است چرا که  شما وقت و انرژی زیادی را صرف راه اندازی وب سایت می کنید تا بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید سرویس های اشتراکی شاید ارزان و یا حتی رایگان باشند اما محدودیت های زیادی دارند که می تواند مانع از رسیدن شما به اهدافتان شود.