پایگاه خبری هم صدا

خبرهای جدید ایران و جهان

پایگاه خبری هم صدا

خبرهای جدید ایران و جهان

آیا ارتودنسی بر گفتار تاثیر می گذارد؟ + چند نکته برای یکی دو هفته اول بعد از ارتودنسی دندان


آیا ارتودنسی راهی برای درمان مشکلات گفتاری است یا خود باعث مشکلات و مشکلات گفتاری می شود؟ به خاطر دندان هایم نمی توانم خوب صحبت کنم. آیا می توانم درمان ارتودنسی انجام دهم؟ می گویند ارتودنسی می تواند مشکل من را حل کند، اما می ترسم دیگر نتوانم صحبت کنم. درسته؟ با ما همراه باشید تا به سوالات بسیار رایجی که اکثر مراجعین در مورد تاثیر ارتودنسی بر گفتار از ما می پرسند پاسخ دهیم.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که به رشد صورت، قرار دادن دندان ها و پیشگیری و اصلاح نامرتبی دندان ها می پردازد. اهداف اصلی درمان ارتودنسی بهبود عملکرد دندان ها، زیبایی شناسی سلامت کلی دندان ها است.

تاثیر ارتودنسی بر گفتار

در نتیجه می توان گفت که هدف اصلی درمان ارتودنسی رفع مشکلات عملکردی دندانی است که می تواند منجر به آسیب به مفصل فک و کج شدن دندان ها شود.

علاوه بر این، ارتودنسی می تواند دندان های کج را اصلاح کند و با صاف کردن دندان ها و صاف کردن فک به عقب یا جلو، به زیبایی چهره شما کمک کند.

مراحل ارتودنسی دندان چیست؟

در روش های ارتودنسی از دستگاه های سفارشی با ساختار درجه بندی شده استفاده می شود. این روش دارای انواع مختلف و ابزار و وسایل دیگری است که می توان در طول درمان از آنها استفاده کرد

نصب بریس های ارتودنسی

این کار معمولا در دو تا سه جلسه انجام می شود. معمولا در اولین ویزیت دیواره هایی در جلوی دندان ها قرار می گیرد و بین دندان های آسیاب فاصله هایی ایجاد می شود. در ویزیت دوم، سیم ارتودنسی انتخاب شده و به دیوارها متصل می شود

تراز و تراز دندان ها

در این مرحله زاویه دندان ها اصلاح شده و دندان ها صاف می شوند. این مرحله معمولا در چند جلسه با استفاده از سیم نیکل تیتانیوم انعطاف پذیر انجام می شود

عقب نشینی فک پایین باید رفع شود

این مرحله در اکثر ارتودنسی ها بسیار مهم است زیرا تا زمانی که خوانش به طور کامل اصلاح نشود، نمی توان دندان های جلویی را به درستی تراز کرد. برای این کار به یک سیم محکم نیاز است و برای این کار از سیم های فولادی حداقل 16 استفاده می شود. سیم های 19 و 25 در این مرحله حداکثر اثر را خواهند داشت. عقب نشینی را می توان با بریس های متحرک فک بالا همراه با بریس های ثابت فک پایین اصلاح کرد.

اصلاح زاویه دندان های بالا

این معمولاً پس از اصلاح فرورفتگی فک انجام می شود. رشد قدامی فک پایین، عدم رشد فک بالا و دیستالیزاسیون مولر کمک کننده است.

این روش با استفاده از ابزارهای مختلف و معمولا سیم های فولادی 19 و 25 استفاده می شود. برای این کار می‌توان از وسایل کمکی مانند فنرهای بین دندان‌های آسیاب و نیش بالایی، کلاهک‌های سر یا نوارهای لاستیکی گروه 2 نیز استفاده کرد.

اصلاح حفره دندان

پس از اصلاح زاویه دندان ها باید فضای بین آنها بسته شود. برای این کار از وسایل کمکی مختلفی مانند فنر تیتانیوم نیکل، زنجیر الاستیک، لاستیک های کلاس 2 و 3 استفاده می شود.

پایان کار

زمانی که ثنایا، ثنایا و ثنایا به خوبی در کنار یکدیگر قرار گیرند، مراحل پایانی کار انجام می شود. این مرحله به دقت بالایی نیاز دارد، زیرا براکت ها و براکت ها باید به درستی تنظیم شوند تا نتیجه نهایی قابل قبول باشد. در نتیجه تغییر موقعیت براکت ها و بریس ها در این مرحله رایج است. در پایان عمل می توان باندهای لاستیکی روی دندان های بزرگ اعمال کرد تا انسداد مناسب ایجاد شود.

ادامه مطلب: https://payju.ir/content/لیست-دندانپزشکان-شیراز 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد